Versatel Problemen

 

Het versturen van mail bij Versatel geeft soms problemen, nadat een verhuizing heeft plaats gevonden.

Mail ontvangen is dan wl mogelijk, maar verzenden niet.

 

Bel dan met de Helpdesk van tele2: 020-7544444 of 1200

Daar kunnen ze helpen, om onderstaande oplossing in te stellen.

 

De bij Versatel gebruikte smtp server: smtp.versatel.nl moet worden veranderd in smtp.tele2.nl

 

Open het mailprogramma (in het voorbeeld is dat WindowsMail)

 

 

Klik op: Extra (zie rode kader)

 

 

Klik op: Accounts

 

 

Klik op: Versatel account (zie rode kader)

Klik op: Eigenschappen (zie rode kader)

 

Kies Tabblad: Servers (zie rode kader)

 

 

Zet bij Uitgaande e-mail SMTP: smtp.tele2.nl

 

Zet een vinkje voor: Voor deze server is verificatie vereist (zie rode kader)

 

Klik op: Instellingen (zie rode kader)

 

 

Vul Gebruikersnaam in met als toevoeging een 1 (zie rode kader)

 

Klik op: Wachtwoord onthouden (wat eerder is gebruikt zie rode kader)

 

Klik op: OK

 

woensdag 18 maart 2015